Alsik A/S har etableret en whistleblowerordning, hvor det er muligt for både ansatte, gæster, samarbejdspartnere m.fl. at indberette kritisable forhold.
Først og fremmest skal whistleblowerordningen beskytte den som indberetter en sag og sørge for, at personen ikke bliver hængt ud eller på anden vis holdt ude af fællesskabet.
Derudover er det pr. 17. december 2021 et lovkrav at have en whistleblowerordning i virksomheder med mere end 50 medarbejdere.
Det er ikke alle forhold der er omfattet af ordningen. Det er kun alvorlige forhold, der kan indberettes om. Det kan være følgende:
Whistleblowerordningen omfatter ikke mindre forseelser eller mindre grove personrelaterede konflikter samt utilfredshed med generelle betingelser i kontrakter eller ansættelsesforholdet.
Vi opfordrer ansatte ved Alsik A/S til at tage dialogen direkte med deres nærmeste leder, direktøren eller en fra den øvrige ledelse, hvis man bliver bekendte med et af de overnævnte forhold. Hvis dette ikke er en mulighed, er man velkommen til at benytte sig af denne whistleblowerordning.